Etiketter

torsdag 2 februari 2012

Manus

Manus 
Hälsa: Hej och välkomna till vårt radio program jag heter Tom, och jag heter Alex och i det här radioprogrammet ska vi berätta lite om våra böcker som vi har läst. 
Berätta kort om vad det handlade om: Toms bok: min bok handlade om en kille som heter Pontus som är skejtare. Boken började med att dom var i ett parkeringshus och skejtade för att dom tyckte att det var bättre att skejta på betong. Jag tyckte att det gick lite upp och ner i handlingen men annars var den bra. Boken rekommenderas till folk som gillar skejting.
Alexs bok: Min bok handlade om två personer i medeltida japan som kämpar för att överleva i ett krigshärjat japan. Jag tycker att boken har en bra handling och är väl skriven.   Jag rekommenderar denna bok till alla som gillar fantasy och historiska böcker. Jag tycker inte att det fins något dåligt med denna boken, jag gillar språket, handlingen och karaktärerna då de är mycket bra beskrivna. Jag tycker att den ger en mycket bra bild av miljöerna och jag tycker att karaktärerna handlar inte allt för overkligt. Jag tror att min bok passar lite äldre ungdomar bättre.
Vad definierar en bra bok: Den ska vara väl skriven och ha en bra handling som helst inte ska vara allt för tramsig. Men sedan är det ju så att personer gillar olika böcker, men detta är vad jag tycker. Enligt mig ska den gärna vara lång och ha många miljöbeskrivningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar